Тема. Алгоритми та програми.
Ігровий проект створюється у середовищі Скретч!
Уроки 28-33
28.05.2020
Урок 34. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік
- Повторити навчальний матеріал попередніх уроків.
- Підсумковий тест за 7 клас
21.05.2020
Урок 33. Презентація та оцінювання проектів.
- Виконай тестування !
- Завершити роботу над проектом.
- Презентація проектів учнів
30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020
Урок 30-32. Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію
-
Виконай тестування!
- Виконайте завдання. Створюєте один з проєктів, описаних у заняттях 4-10. За бажанням, виконавців можна змінити. Надсилаєте на е-пошту готовий проєкт.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!
Щоб користуватись розширеними функціями редактора Scratch, для редагування і збереження навчальних проєктів онлайн, необхідно створити профіль на сайті https://scratch.mit.edu . Ви маєте виконати кроки, описані в Установчому занятті даного курсу (с. 2-4).
25.04.2020
Урок 29. Розробка сценарію та інформаційної моделі для гри.
- Пройдіть тест за посиланням!
- Ознайомтесь з матеріалом
23.04.2020
Урок 28. Опис моделей у середовищі програмування. Створення ігрового проекту
- Опрацювати опорний конспект з теми за посиланням (Частина І)
- Опрацювати опорний конспект з теми за посиланням (Частина ІІ)
- Виконайте завдання
09.04.2020
Урок 27. Складання та виконання алгоритмів із повторенням та розгалуженням. Практична робота 7.
Завдання.
Скласти програму «Вгадай-но!» за таким
алгоритмом: комп'ютер генерує
(«задумує») випадкове число від 1
до 100; користувач робить
спробу відгадати число; комп'ютер порівнює введене
число з «задуманим» і надає відповідь: «Моє число більше» або «Моє число менше».
Якщо користувач відгадав
число, виводиться повідомлення: «Вітаю! Число вгадане!». Інакше –
надається наступна спроба.
02.04.2020
Урок 26. Створення алгоритмів і програм з повтореннями з використанням змінних
Цикл for зручно використовувати, якщо відома кількість повторень. Але часто цикл потрібно повторювати, поки виконується деяка умова. Цикл while буде повторюватися до тих пір, поки це потрібно.
Як працює цикл while
Цикл while («Поки») буде повторюватися, поки виконується задана умова. Ця умова називається умовою циклу і повертає True або False.
Синтаксис оператора:
whіle <умова> :
<тіло циклу>
Тут <умова> — логічний вираз, що є умовою виконання циклу;
<оператор> — простий або складений оператор, який виконується при кожній ітерації. Виконання оператора циклу while починається з обчислення значення логічного виразу — умови циклу (див. блок-схему).
Якщо умова істинна, то виконуються оператори тіла циклу і керування повертається на перевірку умови.
Якщо ж умова хибна, то виконується оператор, який є наступним після оператора while.
Якщо при першій перевірці умова виявиться хибною, тіло циклу не виконається жодного разу.
Приклад 1. В циклі продовжується побудова відрізків і поворот Черепашки на 170° поки Черепашка не повернеться в точку (0,0) (abs(pos()) < 1).
Нескінченний цикл
Приклад 2. Наведений фрагмент програми ілюструє нескінченний цикл.
num = 0
while num < 20:
print (num)
У тілі циклу значення num не змінюється, тому умова num<20 завжди правильна і пода-
ний цикл є нескінченним.
Якщо в якості умови циклу while задати True, умова ніколи не стане хибною і цикл не
завершиться.
while num < 20:
print (num)
У тілі циклу значення num не змінюється, тому умова num<20 завжди правильна і пода-
ний цикл є нескінченним.
Якщо в якості умови циклу while задати True, умова ніколи не стане хибною і цикл не
завершиться.
Приклад 3. Програма випробує витримку користувача – у нескінченному циклі пропонує
користувачеві розв’язати задачу:
Можна зупинити виконання нескінченного циклу у вікні консолі IDLE. Для цього у вікні консолі натисніть сполучення клавіш Ctrl+C. Після цього IDLE буде відправлений запит на зупинку програми. Можливо, доведеться натиснути Ctrl+C декілька разів, щоб IDLE зреагувала на запит.користувачеві розв’язати задачу:
Завдання: створити гру «Камінь – ножиці – папір». Камінь, ножиці, папір – популярна гра на руках, відома у багатьох країнах світу. Часто використовується для жеребкування –
вибору персони для будь-якої мети (поряд з киданням монети, витягуванням соломинок тощо). Схема визначення наведена на малюнку.
вибору персони для будь-якої мети (поряд з киданням монети, витягуванням соломинок тощо). Схема визначення наведена на малюнку.
Виконай вправу «Алгоритми з повтореннями. Цикл while», файл програми надішли вчителю на е-пошту
Використано матеріали підручника Бондаренко О.О., Ластовецький В.В.,Пилипчук О.П., Шестопалов Є.А. Інформатика 6 клас
Завдання необхідно виконати до 20 березня 22:00
2. Пройди Урок 5 за посиланням
3. Виконай вправу 2, код програми надішли вчителю на е-пошту
19.03.2020 - 26.03.2020
Урок 24-25. Базові алгоритми для роботи із змінними з викорисанням алгоритмічної структури повторення
Графічнийго модуль turtle
Ознайомитись з матеріалом можна тут
Виконай вправу, код програми надішли вчителю на е-пошту
Повторення (цикл) — це алгоритмічна структура, за допомогою якої та сама послідовність дій виконується кілька разів. Для запису алгоритмів із повторенням (циклів) мовою Python використовують 2 види операторів циклу: з параметром (лічильником) та з умовою. Серію команд, що повторюється під час виконання циклу, називають тілом циклу. Кожне виконання тіла циклу називають ітерацією.
Цикл for повторює блок команд (тіло циклу) задану кількість разів, позбавляючи необхідності декілька разів писати одні і ті самі команди.
Синтаксис, або правила запису циклу for, виглядає наступним чином:
for х in range(n) :
<тіло циклу>
Функція range() повертає послідовність чисел, починаючи з 0 за замовчуванням, і збільшує на 1 (за замовчуванням), і закінчується до вказаного числа (на число менше за вказане)..
***Додатково
range(stop) = діапазон (зупинка)
range ( 3 ) à [ 0 , 1 , 2 ]
|
всього
3 ітерації
|
range(start, stop) = діапазон (початок, зупинка)
range ( 1 , 10 ) à [1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 ]
|
*всього
9 ітерацій
|
range(start, stop, step) = діапазон (початок, зупинка, крок)
range ( 2 , 9 , 2 ) à [ 2 , 4 , 6 , 8 ]
|
*всього
4 ітерації
|
Задачі
1. Вивести своє ім’я 10
разів.
2. *Вивести своє ім’я
вказану користувачем кількість разів.
3.
Намалювати трикутник (чотирикутник, п’ятикутник…)



Використано матеріали з блогу вчителя інформатики Лагудзи М. О.
12.03.2020
Урок 23. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженнями.
Завдання необхідно виконати до 20 березня 22:00
2. Пройди Урок 5 за посиланням
3. Виконай вправу 2, код програми надішли вчителю на е-пошту
Добрий день, Ольга Михайлівна. Куда скинути код програми? Я з 18 школи, 7-Б клас.
ВідповістиВидалити